menu

Strona Główna > Newsy > Finfluencerzy z największym wpływem na decyzje inwestorów

Finfluencerzy z największym wpływem na decyzje inwestorów


Nowe badanie przeprowadzone przez CMC Markets ujawnia, że traderzy detaliczni coraz częściej ufają finfluencerom, stawiając ich ponad rodziną i przyjaciół w kwestii decyzji inwestycyjnych.

Kluczowe informacje:

  • 33% traderów detalicznych jest skłonnych do inwestowania na podstawie rekomendacji finfluencerów.
  • Mężczyźni wolą rekomendacje przyjaciół, kobiety zaufają bardziej rodzinie.
  • Młodsi inwestorzy (18-24 lata) częściej kierują się radami rodziny, starsi (25-34 lata) cenią sobie opinie innych traderów online.

Znaczący wpływ Finfluencerów

Badanie przeprowadzone przez CMC Markets w Londynie pokazało, że aż 59% kobiet-traderów woli kierować się rekomendacjami influencerów, podczas gdy wśród mężczyzn jest to 53%. Traderzy powyżej 55 roku życia są najmniej podatni na wpływ opinii influencerów. Finfluencerzy, specjalizujący się w różnych klasach aktywów, najczęściej używają narzędzi takich jak kalendarze ekonomiczne czy raporty zarobkowe do tworzenia treści, które mogą wpływać na ceny ropy czy złota, a także akcji takich firm jak Tesla.

finfluencerzy dane

Co wpływa na decyzje inwestycjne? (Źródło: financemagnates.com)

Wpływ rodziny i przyjaciół na decyzje inwestycyjne

Po influencerach, to rodzina i przyjaciele mają największy wpływ na decyzje tradingowe, z odpowiednio 24% i 21%. Traderzy mężczyźni częściej słuchają przyjaciół (28%), podczas gdy kobiety wolą rady od rodziny (26%).

Popularność i dochody Finfluencerów

Peter Robins cieszy się największą popularnością na świecie, a Trader Tom w Wielkiej Brytanii. Pomimo braku licencji doradczych, finfluencerzy przyciągają uwagę regulatorów globalnych. W odpowiedzi na regulacje, wielu influencerów dodaje do swoich rekomendacji, że mają one jedynie cel edukacyjny.

ranking finfluencerów

Najpopularniejsi influencerzy finansowi na świecie i w Wielkiej Brytanii (Źródło: financemagnates.com)

Finfluencerzy zarabiają na różne sposoby – od płatnych grup na Telegramie czy Discordzie, po sprzedaż treści edukacyjnych. Najwięksi influencerzy mogą także zarabiać poprzez współpracę z instytucjami finansowymi, natomiast mniejsi influencerzy często opierają się na reklamach takich firm w mediach społecznościowych.

Autor: Albert Czajkowski

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

influencerzy

Brytyjscy influencerzy mogą trafić do więzienia za promowanie CFD

Brytyjscy influencerzy z łączną liczbą obserwujących wynoszącą 4,5 miliona, zostali oskarżeni o promowanie nieautoryzowanych inwestycji, ...
rynek kryptowalut

Ethena (ETA), Cardano (ADA) i KangaMoon (KANG): Aktualne trendy i prognozy

Ethena (ETA) rozszerzyła swoją ofertę, umożliwiając ponowny staking USDe za pośrednictwem Karak Network. Ponadto, opublikowano ...
centralny bank tajwanu ukarał banki

Binance pomaga Tajwanowi w rozwikłaniu oszustwa o wartości 6,2 mln USD

Binance, we współpracy z tajwańskimi organami ścigania, pomaga rozwiązać sprawę oszustwa kryptowalutowego o wartości 6,2 ...
bitcoin fundusz

Memcoiny rosną wraz z rynkiem, Kangamoon wciąż w przedsprzedaży

Podczas gdy Dogecoin i Dogwifhat nadal pokazują zielone wykresy cen, coraz więcej traderów interesuje się ...
Przewiń na górę