menu

Strona Główna > Newsy > Finfluencerzy z największym wpływem na decyzje inwestorów

Finfluencerzy z największym wpływem na decyzje inwestorów


Nowe badanie przeprowadzone przez CMC Markets ujawnia, że traderzy detaliczni coraz częściej ufają finfluencerom, stawiając ich ponad rodziną i przyjaciół w kwestii decyzji inwestycyjnych.

Kluczowe informacje:

  • 33% traderów detalicznych jest skłonnych do inwestowania na podstawie rekomendacji finfluencerów.
  • Mężczyźni wolą rekomendacje przyjaciół, kobiety zaufają bardziej rodzinie.
  • Młodsi inwestorzy (18-24 lata) częściej kierują się radami rodziny, starsi (25-34 lata) cenią sobie opinie innych traderów online.

Znaczący wpływ Finfluencerów

Badanie przeprowadzone przez CMC Markets w Londynie pokazało, że aż 59% kobiet-traderów woli kierować się rekomendacjami influencerów, podczas gdy wśród mężczyzn jest to 53%. Traderzy powyżej 55 roku życia są najmniej podatni na wpływ opinii influencerów. Finfluencerzy, specjalizujący się w różnych klasach aktywów, najczęściej używają narzędzi takich jak kalendarze ekonomiczne czy raporty zarobkowe do tworzenia treści, które mogą wpływać na ceny ropy czy złota, a także akcji takich firm jak Tesla.

finfluencerzy dane

Co wpływa na decyzje inwestycjne? (Źródło: financemagnates.com)

Wpływ rodziny i przyjaciół na decyzje inwestycyjne

Po influencerach, to rodzina i przyjaciele mają największy wpływ na decyzje tradingowe, z odpowiednio 24% i 21%. Traderzy mężczyźni częściej słuchają przyjaciół (28%), podczas gdy kobiety wolą rady od rodziny (26%).

Popularność i dochody Finfluencerów

Peter Robins cieszy się największą popularnością na świecie, a Trader Tom w Wielkiej Brytanii. Pomimo braku licencji doradczych, finfluencerzy przyciągają uwagę regulatorów globalnych. W odpowiedzi na regulacje, wielu influencerów dodaje do swoich rekomendacji, że mają one jedynie cel edukacyjny.

ranking finfluencerów

Najpopularniejsi influencerzy finansowi na świecie i w Wielkiej Brytanii (Źródło: financemagnates.com)

Finfluencerzy zarabiają na różne sposoby – od płatnych grup na Telegramie czy Discordzie, po sprzedaż treści edukacyjnych. Najwięksi influencerzy mogą także zarabiać poprzez współpracę z instytucjami finansowymi, natomiast mniejsi influencerzy często opierają się na reklamach takich firm w mediach społecznościowych.

Autor: Albert Czajkowski

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
tms

Najnowsze wiadomości:

rekord zarejestrowanych kont u brokerów

Brokerzy CFD mają już ponad 5 mln klientów

Rynek kontraktów na różnicę (CFD) zanotował wyraźny wzrost w ubiegłym roku, przekraczając historyczną granicę 5 ...
europa ai mapa

Popularność rynków amerykańskich spada. Inwestorzy wolą akcje z Europy

Coraz większa liczba inwestorów porzuca amerykańskie akcje, szukając okazji na rynkach w Europie.  89% zarządców ...
wall street ai

Czy hossa na rynku akcji w USA zbliża się do końca? Jeden ze wskaźników wysyła ostrzeżenie

Od początku 2023 roku cena S&P 500 rośnie, napędzana luzowaniem polityki Fedu i rewolucją w ...

Kontrowersyjny meme coin Donalda Trumpa stracił już ponad 75% wartości

W swoim najlepszym momencie, meme coin od Donalda Trumpa był wart nawet 74 dolary. Od ...
Przewiń na górę