menu

Strona Główna > Newsy > FSCS spłaci klientów brytyjskiego oddziału AFX Markets i STO

FSCS spłaci klientów brytyjskiego oddziału AFX Markets i STO


Inwestorzy, którzy posiadali rachunki w spółce AFX Markets mogą liczyć na wypłatę środków z brytyjskiego funduszu kompensacyjnego. FSCS ma wkrótce skontaktować się z osobami, które wystąpiły o zwrot pieniędzy. 

Upadek brytyjskiego oddziału spółki AFX Markets i należącego do niej brokera STO, doprowadził do strat oszacowanych na ponad 7,3 mln funtów. Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez Financial Services Compensation Scheme (FSCS) klienci, których pieniądze znajdowały się na rachunkach firmy, zostali zakwalifikowani do otrzymania rekompensaty.

FSCS zakończył wstępny przegląd działalności AFX Markets Ltd. Urząd stwierdził, że sprawa jest skomplikowana na tyle, że musi być rozpatrywana indywidualnie w odniesieniu do każdego klienta. W niektórych przypadkach konieczne może okazać się wypełnienie dodatkowego formularza. FSCS ma skontaktować się z klientami i poinstruować ich w jaki sposób mogą złożyć reklamację przez Internet.

Przykro nam, że osiągnięcie tego etapu zajęło tyle czasu i jesteśmy wdzięczni za cierpliwość. – napisano na stronie FSCS.

Upadek AFX Markets i STO

Spółka AFX Capital Markets, wraz z należącym do niej brokerem STO, upadła na przełomie lipca i sierpnia 2019 roku. Jej aktywa zostały przejęte przez organy regulacyjne na Cyprze i w Wielkiej Brytanii. Okazało się jednak, że na rachunkach AFX nie ma pieniędzy należących do klientów. Spośród 7 665 711 funtów, które powinny znajdować się na kontach spółki, zabezpieczono zaledwie 432 tysiące GBP. Zgłoszone roszczenia opiewały zaś na prawie 14 mln funtów.

Klienci upadłego brokera napotkali na wiele trudności, stojących na drodze do odzyskania środków. Inaczej wyglądała sytuacja osób zarejestrowanych w brytyjskim i cypryjskim oddziale spółki. Klienci z Cypru znajdowali się w dużo mniej przejrzystej sytuacji, jednak mogli złożyć wnioski do cypryjskiego funduszu gwarancyjnego (CIF). Termin przesyłania reklamacji minął 30 września 2020 roku.

Autor: Michał Misiura

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:
exante baner

Najnowsze wiadomości:

CBŚP

CBŚP wkracza do siedziby Cinkciarz.pl: śledztwo prokuratury trwa

Centralne Biuro Śledcze Policji oraz policjanci z wydziału cyberprzestępczości weszli do siedziby Cinkciarz.pl w Zielonej ...
Liczba aktywnych traderów FX/CFD w Niemczech wzrosła o 58%

Rewolucja podatkowa w Niemczech: ulga dla inwestorów CFD?

Jak podaje portal fxnewsgroup.com powołując się na własne źródła, niemiecki rząd ogłosił plan zniesienia kontrowersyjnego ...
xtb investing masterclass

Bezpłatna konferencja XTB: sztuczna inteligencja, geopolityka i trendy inwestycyjne na 2025

Rewolucja sztucznej inteligencji, rosnące napięcia geopolityczne oraz nadchodzące wybory prezydenckie w USA znacząco wpływają na ...
wysoki trybunał uk ukarał nielicencjonowanego dostawcę sygnałów cfd

Cinkciarz.pl pozywa już 9 banków na łączną kwotę 6,5 mld zł

Internetowy kantor Cinkciarz.pl ogłosił włąśnie zamiar złożenia kolejnego pozwu przeciwko PKO BP, domagając się odszkodowania ...
Przewiń na górę