Strona Główna > Newsy > Google ukarany na 220 mln EUR za nadużywanie pozycji dominującej

Google ukarany na 220 mln EUR za nadużywanie pozycji dominującej


Francuski urząd ds. konkurencji ukarał firmę Google grzywną w wysokości 220 mln EUR za nadużywanie dominującej pozycji na rynku reklamy internetowej i faworyzowanie swoich usług na niekorzyść wydawców i konkurentów.

Dochodzenie w sprawie nieuczciwych praktyk Google w zakresie reklamy cyfrowej rozpoczęło się po złożeniu skargi przez News Corp Inc, grupę Le Figaro (która wycofała swoją skargę w listopadzie) oraz grupę Rossel La Voix.

Według francuskiego regulatora, Google faworyzował swoją technologię Google Ad Manager używaną do obsługi serwera reklam DFP i platformy sprzedaży SSP AdX, które pozwalają wydawcom sprzedawać powierzchnię reklamową na swoich stronach. Google nie zaprzeczył zarzutom francuskiego urzędu i zgodził się zapłacić grzywnę. Firma obiecała też, że „poprawi interoperacyjność usług Google Ad Manager z rozwiązaniami innych firm w zakresie reklam i platform sprzedaży powierzchni reklamowej oraz zlikwiduje zapisy, które faworyzują Google.”

Google odpowiedział na karę 220 mln EUR (około 267 mln USD) obiecując zwiększenie dostępu do danych, elastyczności i przejrzystości. – Wierzymy, że oferujemy wartościowe usługi i konkurujemy w oparciu o zalety, jednak jesteśmy zobowiązani do aktywnej współpracy z organami regulacyjnymi na całym świecie, aby wprowadzić ulepszenia naszych produktów – powiedziała Maria Gomri, dyrektor prawny w Google France.

Komisja Europejska już wcześniej karała Google

Francuski organ ds. konkurencji zaakceptował zobowiązania Google, nadając im charakter wiążący w ramach swojej decyzji w tej sprawie. Podkreślił również, że dominująca pozycja Google w dziedzinie reklamy cyfrowej wiąże się również ze „szczególną odpowiedzialnością za skuteczną i niezakłóconą konkurencję”.

Komisja Europejska w marcu 2019 roku ukarała Google grzywną w wysokości 1,7 mld USD za nadużywanie dominującej pozycji rynkowej w celu blokowania konkurentom reklamowym możliwości wyświetlania reklam na stronach wyników wyszukiwania. Rok wcześniej, w czerwcu 2017 roku, Komisja Europejska uderzyła w Google kolejną rekordową grzywną w wysokości 2,72 mld USD za nadużywanie dominującej pozycji na rynku w celu poprawy wyników wyszukiwania faworyzujących usługę Google Shopping.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

Rekordowe zyski Coinbase: giełda skorzystała na wzrostach bitcoina

Ostatni raport finansowy Coinbase pokazał rekordowy wzrost przychodów, do czego przyczyniły się zatwierdzenie ETF-ów na ...

ETF-y na Bitcoina tracą pół miliarda dolarów w jeden dzień

W rekordowym tempie inwestorzy wycofali swoje środki z amerykańskich funduszy ETF opartych na Bitcoinie, mimo ...

Finfluencerzy z największym wpływem na decyzje inwestorów

Nowe badanie przeprowadzone przez CMC Markets ujawnia, że traderzy detaliczni coraz częściej ufają finfluencerom, stawiając ...

Kryptowaluty z najlepszym zwrotem w tym tygodniu. Co dalej z altami?

Traderzy na całym świecie śledzą na bieżąco wykresy najpopularniejszych altcoinów, zwłaszcza w obliczu dynamicznie zmieniającego ...
Przewiń na górę
Exit mobile version