menu

KNF chce zniechęcić Polaków do kryptowalut… i rynku Forex


Komisja Nadzoru Finansowego ogłosiła rozpoczęcie przetargu na realizację kampanii społecznej ostrzegającej przed kryptowalutami, piramidami finansowymi oraz działaniem na rynku Forex. Na realizację planuje przeznaczyć ponad pół miliona złotych.

Walkę z kryptowalutami KNF wraz z Narodowym Bankiem Polki ropoczął już pod koniec ubiegłego roku. Założono wtedy stronę internetową uwazajnakryptowaluty.pl, którą promowano hasłami typu ”Bitcoin powinien zostać zdelegalizowany”. Instytucje opłaciły wówczas również niezależnych youtuberów, którzy mieli pokazać kryptowaluty w negatywnym świetle. Cała akcja kosztowała wówczas 90 tysięcy złotych.

Wielkie pieniądze na kampanię

Za nową kampanię KNF chce zapłacić pół miliona złotych netto. To 615 tys. zł przy uwzględnieniu podatku VAT. Za taką kwotę instytucja oczekuje 30-dniowej kampanii, a termin składania ofert upływa 18 maja. Firma zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów, z których głównym jest gwarantowana liczba odbiorców. Dwie pozostałe to wysokość prowizji dla firmy oraz sposób wyboru grup docelowych.

Komisja chce również w ramach kampanii rozpromować aplikację KNF Alert. Program wedle opisu pozwala na ”intuicyjne i szybkie wyszukiwanie podmiotów znajdujących się na Liście ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego”. Oprócz tego osoby które zainstalowały aplikację są regularnie informowane o wpisaniu nowych podmiotów na listę.

Nieciekawe perspektywy

Nie wróży to dobrze polskiemu rynkowi finansowemu. W czasie gdy coraz więcej państw przekonuje się do kryptowalut, władze naszego kraju doprowadziły do wyniesienia z kraju polskiej firmy, która była szóstą największą giełdą wirtualnych walut na świecie. Dodatkowo zastanawiając jest fakt wycelowania kampanii w rynek Forex. Oczywiście jest to rynek obarczony ogromnym ryzykiem, ale taka sytuacja wymaga odpowiedniej kampanii informacyjnej, a obserwując dotychczasowe działania polskiego rządu można z dużą pewnością założyć, że będzie to jedynie czarny PR. Taka kampania oczywiście zniechęci Polaków do inwestycji, ale równocześnie może doprowadzić do pogorszenia świadomości inwestycyjnej wśród obywateli, co na dłuższą metę może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.



Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

Hiszpańska skarbówka z krypto-podatkiem?

Hiszpańska skarbówka zidentyfikowała 15 000 posiadaczy kryptowalut

Wysiłki hiszpańskich organów podatkowych mające na celu zidentyfikowanie podmiotów posiadających kryptowaluty przynoszą pierwsze efekty. Po ...
Czytaj dalej
Ostrzeżenie od maltańskiego oraz hiszpańskiego regulatora

Maltański i hiszpański regulator ostrzegają przed „kotłowniami”

Główny maltański regulator, Malta Financial Services Authority (MFSA), wydał ostrzeżenie przed dwoma nieautoryzowanymi podmiotami - ...
Czytaj dalej
Wersja 3.1 cTradera Mobile już dostępna

Aktualizacja cTrader Mobile – wersja 3.1

Firma Spotware Systems wydała nową wersję swojej aplikacji cTrader Mobile Beta. Po najnowszej aktualizacji do ...
Czytaj dalej
Albert Rokicki w XTB Investing Masters

Szkolenie XTB Investing Masters z Albertem ”Longterm” Rokickim

Broker X-Trade Brokers rusza z kolejną częścią swoich cyklicznych szkoleń XTB Investing Masters. Obecna edycja ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę