Rosja: wzrost liczby nieuczciwych reklam finansowych
Rosyjski urząd antymonopolowy (FAS) poinformował, że reklamy usług finansowych odpowiadają za 22,1% wszystkich naruszeń prawa reklamowego.
W swoim raporcie za rok 2019 FAS poinformował, że liczba naruszeń wzrosła praktycznie dwukrotnie, w porównaniu do 12,75% w roku 2018. Urząd sprawdził 18 179 zgłoszeń dotyczących reklam naruszających prawo. W rezultacie podjął akcje wobec 4 068 zgłoszeń.
Duża liczba z tych zgłoszeń dotyczyła brokerów Forex. Informowaliśmy o jednym z przypadków w lipcu 2019 roku, kiedy to FAS zwrócił uwagę na reklamy brokera InstaForex.
„Oficjalna strona InstaForex – broker licencjonowany przez Bank Centralny”- głosiło hasło, przez które toczy się postępowanie. Rosyjskie Federalne Służby Antymonopolowe stwierdziły, że broker nie posiada wspomnianej licencji, stąd reklamy, o których mowa, naruszają ustawę.