menu

Strona Główna > Newsy > ASIC proponuje przyjmowanie skarg od klientów przez social media

ASIC proponuje przyjmowanie skarg od klientów przez social media


Regulująca australijski rynek finansowy Australian Securities & Investments Commission (ASIC) opublikowała dokument, w którym proponuje firmom wprowadzenie zmian w zakresie obsługi skarg składanych przez klientów. Przyjęcie propozycji wiązałoby się ze zmianami w zakresie wewnętrznych procedur rozwiązywania sporów (IDR), które firmy regulowane przez ASIC muszą stosować do rozstrzygania sporów z klientami. Lista propozycji zawiera interesujące zmiany w IDR, takie jak akceptacja skarg składanych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz skrócenie czasu wymaganego na rozpatrzenie i odpowiedź na skargę.

Klienci coraz częściej odchodzą od tradycyjnych środków komunikacji i składają skargi za pośrednictwem mediów społecznościowych. ASIC proponuje zatem, by firmy finansowe równie poważnie traktowały taką korespondencję i ujęły ją w swoich procedurach rozwiązywania sporów. Regulator rynku australijskiego oczekuje, że firmy w ramach swych IDR będą rozpatrywać co najmniej skargi składane przez firmowe platformy społecznościowe, o ile klient może być zidentyfikowany i można się z nim skontaktować.

ASIC zwraca również uwagę na czas odpowiedzi na skargę. Propozycje przedstawione przez regulatora obejmują skrócenie do 45 dni maksymalnego czasu zapisanego w IDR na rozpatrzenie skargi dotyczącej funduszu emerytalnego lub skargi dotyczącej powierników świadczących tradycyjne usługi. Dla innych rodzajów skarg (z wyjątkiem tych, dla których wymagany termin wynosi 21 dni) proponuje się skrócenie terminu odpowiedzi z 45 do 30 dni. ASIC chce również wprowadzić zapis, że opóźnienie terminu wskazanego w IDR może nastąpić jedynie w wyjątkowych okolicznościach. Nowe standardy IDR mają zostać opublikowane jeszcze w tym roku.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

centralny bank tajwanu ukarał banki

Binance pomaga Tajwanowi w rozwikłaniu oszustwa o wartości 6,2 mln USD

Binance, we współpracy z tajwańskimi organami ścigania, pomaga rozwiązać sprawę oszustwa kryptowalutowego o wartości 6,2 ...
bitcoin fundusz

Memcoiny rosną wraz z rynkiem, Kangamoon wciąż w przedsprzedaży

Podczas gdy Dogecoin i Dogwifhat nadal pokazują zielone wykresy cen, coraz więcej traderów interesuje się ...
gamestop gme ai

Roaring Kitty wraca, GameStop rośnie, ale powtórki z 2021 raczej nie będzie.

RoaringKitty powrócił po trzech latach przerwy. Jego tweet wysłał cenę akcji GameStopu kilkaset procent wyżej, ...
ruletka trading hazard kasyno prop trading ai

Kolejna firma prop-tradingowa idzie na dno. Imperium kasyn CFD wali się w ekspresowym tempie.

Od momentu wstrzymania działalności MyForexFunds w 2023 roku, branżę prop-tradingową nawiedzają plagi egipskie. Właśnie zamknięto kolejną, ...
Przewiń na górę