menu

Strona Główna > Newsy > FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy

FCA: platformy takie jak Google powinny brać odpowiedzialność za reklamy


Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) opublikował swój okresowy raport, który obejmuje szereg problemów regulacyjnych, w tym m.in. masowy marketing wysoce ryzykownych inwestycji.

FCA wskazuje, że trwają prace legislacyjne nad zwiększeniem kompetencji regulatora. Przede wszystkim chodzi o postawienie tamy firmom, które bez odpowiedniej autoryzacji oferują ryzykowne inwestycje klientom detalicznym.

Reklamy za zgodą

Jeżeli rząd Wielkiej Brytanii postanowi uchwalić takie przepisy, wówczas każda firma chcąca zatwierdzić reklamę usług finansowych będzie musiała uzyskać zgodę FCA. Będzie to dotyczyło także reklamowania usług świadczonych przez inne podmioty. Zdaniem FCA, spółki działające bez licencji często korzystają z wyjątków w przepisach i oferują komplikowane instrumenty finansowe bez udziału autoryzowanych podmiotów, nie podlegając przepisom FCA.

Z raportu FCA wynika, że dużą rolę w reklamie ryzykownych inwestycji odgrywają platformy internetowe, takie jak wyszukiwarki i media społecznościowe. W efekcie klienci są bardziej narażeni na oddziaływanie reklam, które obejmują oszustwa i promocje bardzo ryzykownych inwestycji oraz materiałów, które wprowadzają w błąd. Prowadzi to do pośredniego lub bezpośredniego narażenia klientów na straty. FCA zauważa również, że wraz z rozwojem cyfrowego świata, konsumenci są narażeni na coraz większe i poważniejsze niebezpieczeństwa.

Nierówna walka

Regulator rozważa obecnie wprowadzenie regulacji w zakresie reklamowania usług finansowych na platformach internetowych. Zdaniem FCA firmy takie jak Google powinny również ponosić odpowiedzialność za takie niebezpieczne reklamy. W świetle obecnych przepisów, jeśli regulator chce usunąć jakąś reklamę, musi w każdym przypadku zwracać się do odpowiedniej firmy obsługującej platformę internetową. W praktyce zajmuje to bardzo dużo czasu i efekt tego działania jest ograniczony. Ponadto reklamy mogą pojawiać się ponownie w nieco zmienionej formie, i to krótko po zdjęciu reklamy uznanej za nieuczciwą.

Autor: Mariusz Przepiórka

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Najnowsze wiadomości:

centralny bank tajwanu ukarał banki

Binance pomaga Tajwanowi w rozwikłaniu oszustwa o wartości 6,2 mln USD

Binance, we współpracy z tajwańskimi organami ścigania, pomaga rozwiązać sprawę oszustwa kryptowalutowego o wartości 6,2 ...
bitcoin fundusz

Memcoiny rosną wraz z rynkiem, Kangamoon wciąż w przedsprzedaży

Podczas gdy Dogecoin i Dogwifhat nadal pokazują zielone wykresy cen, coraz więcej traderów interesuje się ...
gamestop gme ai

Roaring Kitty wraca, GameStop rośnie, ale powtórki z 2021 raczej nie będzie.

RoaringKitty powrócił po trzech latach przerwy. Jego tweet wysłał cenę akcji GameStopu kilkaset procent wyżej, ...
ruletka trading hazard kasyno prop trading ai

Kolejna firma prop-tradingowa idzie na dno. Imperium kasyn CFD wali się w ekspresowym tempie.

Od momentu wstrzymania działalności MyForexFunds w 2023 roku, branżę prop-tradingową nawiedzają plagi egipskie. Właśnie zamknięto kolejną, ...
Przewiń na górę