Problemy Interactive Brokers: awaria odcina klientów na 9h
Awaria platformy Interactive Brokers, do której doszło w poniedziałkowy wieczór, sprawiła że niektórzy traderzy pozostawali bez dostępu do kont przez 9 godzin.
Brokerska spółka wydaÅ‚a oÅ›wiadczenie, w którym poinformowaÅ‚a, że problemy, które wywoÅ‚aÅ‚y zÅ‚ość klientów, spowodowaÅ‚a „wysoka dostÄ™pność” systemu danych, dostarczonego przez zewnÄ™trznÄ… firmÄ™. System miaÅ‚ zostać zaprojektowany specjalnie do minimalizowania skutków awarii, jednak „nie zadziaÅ‚ dziÅ› zgodnie z oczekiwaniami” – powiedziaÅ‚  Milan Galik – dyrektor generalny spółki, w rozmowie z Bloomberg.
Jak przytacza portal FinanceFeeds, jego rozmówca z branży Forex skomentowaÅ‚, że awaria doprowadziÅ‚a do sytuacji, w której klienci Interactive Brokers z otwartymi pozycjami „zostali pozostawieni nadzy na deszczu”.
W poniedziałek problemy techniczne dotknęły także część klientów platformy Robinhood. Tam jednak skutki awarii udało się szybko usunąć.
Zła passa Interactive Brokers
FinanceFeeds, które obszernie opisaÅ‚o problemy Interactive Brokers, uważa że poczÄ…tkiem kÅ‚opotów spółki byÅ‚o odejÅ›cie jej wieloletniego dyrektora. 40 lat rzÄ…dów Thomasa Peterffy’ego przyniosÅ‚o firmie solidnÄ… pozycjÄ™ na rynku. Systemy Interactive Brokers dziaÅ‚aÅ‚y bez najmniejszego zarzutu i byÅ‚y stawiane za przykÅ‚ad w branży. Firma wyprzedzaÅ‚a narzucane wymogi regulacyjne, a jej infrastruktura byÅ‚a stale ulepszana i dostrajana do potrzeb rynku.
Wraz z nowÄ… krwiÄ… u steru pojawiÅ‚y siÄ™ nowe problemy, a firma przeszÅ‚a ostatnio od dziesiÄ™cioleci bezbłędnoÅ›ci do roku problemów – pisze FinanceFeeds.
Wśród szeregu kłopotów Interactive Brokers wymienić można m.in. błędy regulacyjne, które przykuły uwagę odpowiednich organów. W sierpniu tego roku trzy instytucje, sprawujące nadzór nad amerykańskim rynkiem usług finansowych, ukarały spółkę grzywną o wartości 38 mln USD.
Na współpracę z Interactive Brokers skarżył się ostatnio broker Trading 212, który obwinia swojego dostawcę usług o opóźnienia transakcji.