Problemy Interactive Brokers: awaria odcina klientów na 9h
Awaria platformy Interactive Brokers, do której doszło w poniedziałkowy wieczór, sprawiła że niektórzy traderzy pozostawali bez dostępu do kont przez 9 godzin.
Brokerska spółka wydała oświadczenie, w którym poinformowała, że problemy, które wywołały złość klientów, spowodowała „wysoka dostępność” systemu danych, dostarczonego przez zewnętrzną firmę. System miał zostać zaprojektowany specjalnie do minimalizowania skutków awarii, jednak „nie zadział dziś zgodnie z oczekiwaniami” – powiedział Milan Galik – dyrektor generalny spółki, w rozmowie z Bloomberg.
Jak przytacza portal FinanceFeeds, jego rozmówca z branży Forex skomentował, że awaria doprowadziła do sytuacji, w której klienci Interactive Brokers z otwartymi pozycjami „zostali pozostawieni nadzy na deszczu”.
W poniedziałek problemy techniczne dotknęły także część klientów platformy Robinhood. Tam jednak skutki awarii udało się szybko usunąć.
Zła passa Interactive Brokers
FinanceFeeds, które obszernie opisało problemy Interactive Brokers, uważa że początkiem kłopotów spółki było odejście jej wieloletniego dyrektora. 40 lat rządów Thomasa Peterffy’ego przyniosło firmie solidną pozycję na rynku. Systemy Interactive Brokers działały bez najmniejszego zarzutu i były stawiane za przykład w branży. Firma wyprzedzała narzucane wymogi regulacyjne, a jej infrastruktura była stale ulepszana i dostrajana do potrzeb rynku.
Wraz z nową krwią u steru pojawiły się nowe problemy, a firma przeszła ostatnio od dziesięcioleci bezbłędności do roku problemów – pisze FinanceFeeds.
Wśród szeregu kłopotów Interactive Brokers wymienić można m.in. błędy regulacyjne, które przykuły uwagę odpowiednich organów. W sierpniu tego roku trzy instytucje, sprawujące nadzór nad amerykańskim rynkiem usług finansowych, ukarały spółkę grzywną o wartości 38 mln USD.
Na współpracę z Interactive Brokers skarżył się ostatnio broker Trading 212, który obwinia swojego dostawcę usług o opóźnienia transakcji.