menu

Strona Główna > Newsy > Problemy Interactive Brokers: awaria odcina klientów na 9h

Problemy Interactive Brokers: awaria odcina klientów na 9h


Awaria platformy Interactive Brokers, do której doszło w poniedziałkowy wieczór, sprawiła że niektórzy traderzy pozostawali bez dostępu do kont przez 9 godzin.

Brokerska spółka wydała oświadczenie, w którym poinformowała, że problemy, które wywołały złość klientów, spowodowała „wysoka dostępność” systemu danych, dostarczonego przez zewnętrzną firmę. System miał zostać zaprojektowany specjalnie do minimalizowania skutków awarii, jednak „nie zadział dziś zgodnie z oczekiwaniami” – powiedział  Milan Galik – dyrektor generalny spółki, w rozmowie z Bloomberg.

Jak przytacza portal FinanceFeeds, jego rozmówca z branży Forex skomentował, że awaria doprowadziła do sytuacji, w której klienci Interactive Brokers z otwartymi pozycjami „zostali pozostawieni nadzy na deszczu”.

W poniedziałek problemy techniczne dotknęły także część klientów platformy Robinhood. Tam jednak skutki awarii udało się szybko usunąć.

Zła passa Interactive Brokers

FinanceFeeds, które obszernie opisało problemy Interactive Brokers, uważa że początkiem kłopotów spółki było odejście jej wieloletniego dyrektora. 40 lat rządów Thomasa Peterffy’ego przyniosło firmie solidną pozycję na rynku. Systemy Interactive Brokers działały bez najmniejszego zarzutu i były stawiane za przykład w branży. Firma wyprzedzała narzucane wymogi regulacyjne, a jej infrastruktura była stale ulepszana i dostrajana do potrzeb rynku.

Wraz z nową krwią u steru pojawiły się nowe problemy, a firma przeszła ostatnio od dziesięcioleci bezbłędności do roku problemów – pisze FinanceFeeds.

Wśród szeregu kłopotów Interactive Brokers wymienić można m.in. błędy regulacyjne, które przykuły uwagę odpowiednich organów. W sierpniu tego roku trzy instytucje, sprawujące nadzór nad amerykańskim rynkiem usług finansowych, ukarały spółkę grzywną o wartości 38 mln USD.

Na współpracę z Interactive Brokers skarżył się ostatnio broker Trading 212, który obwinia swojego dostawcę usług o opóźnienia transakcji.

Autor: Michał Misiura

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

statystyki z europejskiego rynku instrumentów pochodnych za 2019 rok

Duży wzrost w rozliczeniach instrumentów pochodnych w UE w 2019

Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) opublikował trzeci roczny raport statystyczny, który analizuje ...
Czytaj dalej
webinar xtb - bartosiak i kwiecień - co czeka nas w 2021 roku

Kwiecień i Bartosiak: „Co czeka nas w 2021 roku?”

26 stycznia o godz. 19:00 odbędzie się webinarium dotyczące sytuacji ekonomicznej w Polsce i na ...
Czytaj dalej
commerzbank ostrzegał bafin o nieprawidłowościach w wirecard a nadzór finansowy zignorował informacje

BaFin zignorował ostrzeżenie Commerzbanku ws. Wirecard

Commerzbank miał zgłosić podejrzenie przestępstwa w spółce Wirecard, na kilka miesięcy przed wybuchem afery. Według ...
Czytaj dalej
hakerzy przejmują bazę danych z rozmowami z klientami brokera fxcm

Broker FXCM ofiarą hacku – skradziono dane

Broker FXCM Inc poinformował, że systemy internetowe spółki w Izraelu zostały częściowo zhakowane po tym, ...
Czytaj dalej
Przewiń na górę