Strona Główna > Newsy > Rosja otwiera drzwi dla opcji binarnych?

Rosja otwiera drzwi dla opcji binarnych?


Nie od dziś wiadomo, że Rosja często staje w kontrze do Europy. Tak jest i tym razem, informowaliśmy już o planowanym zakazie dystrybucji opcji binarnych na terenie UE, teraz pojawiły się głosy, że największe państwo świata planuje traktować ten rodzaj inwestycji jako instrumenty hazardowe. Tamtejszy Bank Centralny w swoim raporcie ogłosił, że opracowywana jest ustawa mająca regulować ten segment. Operowanie na nich ma być możliwe jedynie w miejscach przeznaczonych do gier hazardowych, czyli głównie w salonach gier i kasynach.

Rosjanie uwielbiają opcje binarne

W zeszłym roku Valery Lakhakh, szef Departamentu Banku Rosji ds. Przeciwdziałania Zaniedbaniom, wskazał, że niektóre środki walki z oszustwami związanymi z opcjami binarnymi są już w toku. Bank Rosji dostawał wówczas liczne zapytania o opcje binarne od funkcjonariuszy policji z całej Federacji Rosyjskiej. Wszystko dlatego, że żadna strona internetowa oferująca opcje binarne nie została zamknięta, ponieważ uprawnienia organu nadzorczego nie obejmują tego rodzaju instrumentów.

Według szacunków rosyjskiej edycji magazynu Forbes, w kwietniu 2017 roku Rosja odpowiadała za 29% ruchu na 4 największych witrynach z opcjami binarnymi. Miesięcznik oparł swoje szacunki o dane pochodzące z serwisu SimilarWeb.com. Wedle tych informacji obywatele Rosji stanowili 14,5 milion wizyt z ponad 50 milionów.

Reklama opcji binarnych i hazardu

Dnia 28 marca 2017 roku prezydent Rosji podpisał projekt ustawy dotyczący reklamowania gier hazardowych w Rosji, a w szczególności współpracy z zespołami sportowymi.

Dokument wprowadził poprawki w ustawie o reklamie, która pozwala teraz na reklamowanie wszelkiego rodzaju zakładów i gier hazardowych podczas emisji wszelkiej maści gier sportowych. Oczywiście tylko jeśli reklamy tego typu nie stanowią więcej niż 20% dopuszczalnego całkowitego czasu trwania reklam. Dozwolona jest również reklama w mediach drukowanych oraz na stronach internetowych poświęconych sportowi. Reklamy bukmacherów oraz dostawców gier hazardowych są dozwolone na obiektach sportowych i na odzieży drużyn sportowych. Co ciekawe, operatorzy gier hazardowych i bukmacherzy współpracujący z zespołami sportowymi, muszą przeznaczyć znaczne środki na imprezy sportowe i sponsorować rozwój działalności sportowej w Rosji.

Autor: Dominik Zieliński

Jesteś traderem?

Pomóż innym i oceń swojego brokera! Skorzystaj z wyszukiwarki lub znajdź go na liście.



Reklama:

Najnowsze wiadomości:

Rekordowe zyski Coinbase: giełda skorzystała na wzrostach bitcoina

Ostatni raport finansowy Coinbase pokazał rekordowy wzrost przychodów, do czego przyczyniły się zatwierdzenie ETF-ów na ...

ETF-y na Bitcoina tracą pół miliarda dolarów w jeden dzień

W rekordowym tempie inwestorzy wycofali swoje środki z amerykańskich funduszy ETF opartych na Bitcoinie, mimo ...

Finfluencerzy z największym wpływem na decyzje inwestorów

Nowe badanie przeprowadzone przez CMC Markets ujawnia, że traderzy detaliczni coraz częściej ufają finfluencerom, stawiając ...

Kryptowaluty z najlepszym zwrotem w tym tygodniu. Co dalej z altami?

Traderzy na całym świecie śledzą na bieżąco wykresy najpopularniejszych altcoinów, zwłaszcza w obliczu dynamicznie zmieniającego ...
Przewiń na górę
Exit mobile version